fredag 11. februar 2011

Ungpikedrømmen


Caroline Titlestad har gjort Det Gule Galleriet til et helårstilbud for alle generasjoner
Latter, tårer og beinhard jobb har vært hverdagen for Caroline Titlestad siden hun overtok Det Gule Galleriet for seks år siden. I dag er 27-åringen noen illusjoner fattigere, men mer energisk enn noensinne. 
Det var flere som rynket panna da den da 21 år gamle Caroline Titlestad kastet seg over den tradisjonsrike kaffebaren i Stavern. Seks år senere har den stolte eieren pusset opp hver krok av lokalet, og holder dørene åpne for sine trofaste stamgjester året rundt.
– I starten var det å overta Det Gule Galleriet først og fremst en romantisk jentedrøm for meg. I dag har jeg nok har fått et mer realistisk syn på å drive for seg selv, sier Titlestad smilende.
Hun sitter avslappet i den myke stolen, og tenker tilbake på årene som har gått. På hvordan hun brukte all energi på å få alle til og trives. Det Gule Galleriet var babyen som hun drømte om om natta.
– Jeg har nok mer omsorg for jobben min enn mange andre. Jeg ønsket så inderlig å tilfredsstille alle at det til slutt ble en besettelse. Jeg var livredd for at folk ikke ville like kaffen min eller for at de ikke skulle synes at kakene var gode. Til slutt endte det  hele med et møte med den berømmelige veggen, forteller Titlestad.
I stedet for å gi opp, tok hun seg tre måneder i Asia og ladet opp batteriene. Resultatet er mer pågangsmot og energi i rikt monn.
– Alt kan ikke alltid være rosenrødt, og jeg er overbevist om at slike erfaringer gjør en rikere. Jeg føler meg i alle fall som en sterkere person etter denne motgangen.
Det er nå ett år siden Titlestad besluttet å holde kaffebaren åpen året rundt. Gode stamgjester og stadig skiftende utstillinger, sørger for å holde liv i lokalet også utenom den travle fellesferien.
– Jeg har gjester som er alt fra én uke gamle til nærmere 100 år, og har inntrykk av at alle føler seg hjemme her, sier 27-åringen, som allerede er i full gang med planlegging av sommerens aktiviteter.
– Kan du røpe noe allerede?
– Det blir intimkonserter, barneteater, og tirsdags- og torsdagsklubb. Denne klubben, der ulike artister spiller sin favorittmusikk, var en stor suksess i fjor og jeg gleder meg til fortsettelsen, avslutter Caroline Titlestad.











BILDETEKST
Caroline Titlestad bruker det meste av sin våkne tid på å sørge for at både gamle og unge føler seg hjemme på det Gule Galleriet i Stavern. Hver måned skifter hun ut utstillingene i galleriet, og opplever stor etterspørsel fra kunstinteresserte i hele landet.


Tekst:Stine Indahl

----------------------------------------------------------
Redaktør - Byavisa Larvik & Stavern
Postboks 5 - Fritzøe Brygge - 3285 Larvik
Mobil: 970 92 788

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar